Rodzina rowerów SCOTT SCALE jest sztandarowym przykładem uniwersalnego roweru cross country. SCOTT SCALE 940 stanowi atrakcyjną propozycję dla początkującego zawodnika.
ROWER SCOTT SCALE 940 - OPINIE, RAMA Z WŁÓKNA WĘGLOWEGO
Od lat SCALE jest stawiany jako solidna propozycja dla miłośników ścigania, w wersji aluminiowej oraz kompozytowej rower stawał się wzorcem prowadzenia i geometrii roweru sportowego dla całej branży. SCOTT od zawsze, w swoich najbardziej prestiżowych liniach rowerów posiadał najlżejsze seryjnie produkowane ramy, które jednocześnie spełniały normy UCI oraz wszelkie normy certyfikacji wymaganej na rynkach światowych.SCOTT SCALE to w końcu najlepszy stosunek sztywności bocznej ramy do masy, tak ważny w kolarskiej rywalizacji.
Rower SCOTT SCALE 940 należy do sztandarowej linii wyścigowych hardtaili SCOTT, posiada dobry osprzęt, powietrzny amortyzator ROCK SHOX i sportową geometrię. Najważniejszym elementem roweru jest rama z włókna węglowego, znana z wyższych modeli SCALE, nadal stanowi bardzo lekką i trwała propozycję (około 1200g) bazy do zbudowania solidnego roweru sportowego. Najlepszą opinię wystawiają SCALE zawodnicy amatorskich wyścigów, gdzie hardtaile marki Scott należą do najczęściej wybieranych.
SERCE ROWERU GÓRSKIEGO TO RAMA - SCOTT SCALE 940 HMF
Szkielet SCALE 940 wykonano w sprawdzonej technologii splotu IMP przy zastosowaniu włókien karbonu HMF. Zastosowanie takiej technologii z punktu widzenia amatora, czy początkującego zawodnika ma niebagatelne znaczenie. Włókna HMF są bardzo elastyczne i doskonale tłumią wibracje, są też przy okazji bardzo wytrzymałe (najbardziej wytrzymałe z włókien stosowanych przez SCOTT z tym, że w lżejszych ramach stosuje się mixy mat karbonowych z różnych włókien, odpowiednio je układając otrzymujemy niższą masę i wysoką wytrzymałość), a technologia ich produkcji jest bardzo dopracowana i ryzyko występowania wad materiałowych w strukturze praktycznie nie istnieje. Rama waży (uwaga bez ściemy) od 1100g do 1250g w zależności od rozmiaru, waga jest podawana wraz z zamontowanym hakiem, wszystkimi zaślepkami wewnętrznego prowadzenia pancerzy, ślizgami i śrubami. Dużo ? To jest co najmniej 500g mniej niż rama aluminiowa SCOTT SCALE w wersji BOOST i zarazem, 250g więcej niż rama SCOTT SCALE HMX SL, która kosztuje 16000zł. Już tylko w tym kontekście cena całego roweru jest miażdżąco atrakcyjna, to po prostu najlepiej wyceniony rower górski jaki widzieliśmy i warto go kupić dla samej ramy, będącej doskonałą bazą pod późniejsze modyfikacje. Tym bardziej, że w naszej konstrukcji zastosowano wszystkie nowoczesne standardy przemysłu rowerowego. Dostajemy, stożkową główkę ramy, standard BOOST dla piast i suportu, sztywną oś tylną 12x148, mocowanie zacisku tylnego hamulca zmniejszające naprężenia w widełkach łańcuchowych, możliwość zamocowania przedniej przerzutki typu SideSwing, gniazdo mocowania prowadnicy łańcucha, tylna przerzutka mocowana w systemie direct mount...
ROWER GÓRSKI MUSI MIEĆ DOBRZE DOBRANY OSPRZĘT
Wyposażenie roweru w odpowiednie elementy nie jest sztuką łatwą. Inżynierowie SCOTT do znakomitej ramy dorzucili komponenty zapewniające zakresy przełożeń znane dotychczas tylko zawodowcom i amatorom z baaardzo grubym portfelem. Otrzymujemy więc grupę osprzętu SRAM EAGLE 1x12, tylna przrzutka pochodzi z grupy NX a począwszy od manetki zmiany biegów, kończąc na łańcuchu, wszystkie komponenty pochodzą z grupy osprzętowe SX. Dzięki temu prostemu zabiegowi mamy gwarancję, że napęd działa tak jak założyli to projektanci, zapewnia dobrą kulturę pracy i precyzyjną zmianę przełożeń a cena roweru nie leci w kosmos. Kolejnym elementem dopełniającym rower, świadczącym o jego zachowaniu w terenie i możliwościach personalizacji jest widelec. SCOTT ubrał naszą 940 w widelec Rock Shox Judy, powietrzny amortyzator z manetką blokady umiejscowioną na kierownicy. Amortyzator powietrzny pozwala na dopasowanie poziomu amortyzacji do wagi rowerzysty oraz charakterystyki działania zawieszenia, zgodnie z preferencjami zawodnika. Manetka umożliwia zablokowanie amortyzatora w każdym momencie w intuicyjny i bezpieczny sposób. Tylko, że w tym przypadku SCOTT dodał własny smaczek w postaci autorskiej manetki, charakteryzującej się większą ergonomią, specjalną fakturą na dźwigni blokowania zwiększającą przyczepność do skóry na opuszkach palców czy rękawiczek i co dla nas amatorów najważniejsze, dużo większą niezawodnością niż rozwiązanie koncernu SRAM. Koła mogą być postrzegane jako największa bolączka roweru, z jednej strony tak, z drugiej jednak są łatwe w serwisie(piasty SHIMANO) i przygotowane do systemów bezdętkowych, to bardzo ważne argumenty przy ograniczonym budżecie. Hamulce hydrauliczne pochodzą od SHIMANO i zapewnią skuteczność hamowania na dobrym poziomie, ich niezaprzeczalnym atutem jest niezawodność, dostępność części eksploatacyjnych i ergonomia użytkowania.
KOMPONENTY
Dopełniające rower elementy wyposażenia dostarczył SYNCROS, czyli znany wśród miłośników SCOTT producent komponentów rowerowych. Wszystkie elementy są tańszymi wersjami wyczynowej biżuterii rowerowej. Nieco cięższe, cechują się za to bardzo dobrą ergonomią i geometrią nastawioną na sport i wielokilometrowe terenowe wycieczki. Mają też jedną niezaprzeczalną zaletę - są piekielnie wytrzymałe a trwałość to jeden z najważniejszych kryteriów wyboru trwałej maszyny amatora kolarstwa górskiego. Oczywiście mały plusik - piasty kół toczą się na łożyskach maszynowych, co nawet w tym budżecie nie jest takie oczywiste w rowerach konkurencji.
Najważniejsze cechy:
- karbonowa rama SCOTT Scale HMF
- sztywne osie z przodu i z tyłu
- powietrzny amortyzator Rock Shox Judy z manetką blokady na kierownicy
- piasty na łożyskach maszynowych
- standard BOOST
- napęd SRAM 1x12 NX/SX
- komponenty Syncros XR
Cena : 8599zł*
Zobacz też inne rowery SCOTT skierowane do miłośników sportowych geometrii, w rozsądnym budżecie. Jeden rower karbonowy, jeden aluminiowy i jeden rower z pełnym zawieszeniem. Jako sklep rowerowy prezentujemy rowery, które fizycznie się u nas znajdują. Znajdziecie nas: ul. Sukienna 9 Białystok. Zapraszamy.
*Cena i specyfikacja mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia
foto&words Marcin Czajkowski