Rowery szosowe są w świecie kolarstwa tym czym bolidy Formuły 1 w świecie motoryzacji. Ultralekkie, aerodynamiczne, gwarantują najwyższą efektywność jazdy. Rower szosowy Scott Addict RC w swojej najnowszej odsłonie jest innowacyjny, jako pierwszy na rynku wprowadza całkowitą integrację - wewnętrzne prowadzenie pancerzy, tak samo dla grup elektrycznych jak mechanicznych. Dzięki temu nasza "szosa" zachowuję całkowicie czystą formę.
Scott Addict RC - nasz sklep rowerowy lubi piękne rowery szosowe pełne innowacji
Jako sklep rowerowy lubimy rowery szosowe pełne innowacji, które są dodatokowo piękne. Nie od dziś wiadomo, że Scott jest firmą innowacyjną, od kilku dekad wyznacza kierunek rozwoju całej branży, jako pierwsi wprowadzili wyspecjalizowaną szosę "aero"(model Scott Foil), najlżejsze seryjnie produkowane rowery szosowe (Addict), jako pierwsi przedstawili koncepcję rowerów "endurance"(CR1) na długo, zanim termin stał się standardem w całej branży. Dziś prezentujemy rower szosowy SCOTT Addict RC 10 w niesamowitym malowaniu "Prism Grey". Addict RC to przede wszystkim bardzo lekka konstrukcja roweru przeznaczonego do wspinaczek górskich, zoptymalizowana pod kątem zastosowania hydraulicznych hamulców tarczowych i wszelkich związanych z tym obciążeń. Na tym nie poprzestano, lekkość i wytrzymałość ramy muszą iść razem z aerodynamiką roweru, bo jak wiadomo wyścigi wygrywa się na podjazdach ale przegrywa się na zjazdach. Rama stała się bardziej aerodynamiczna, chociażby przez ukrycie wewnątrz szkieletu roweru wszystkich pancerzy, uwzględnieniono zastosowanie hamulców tarczowych i od nowa stworzono przedni widelec oraz okolice zacisku hamulca tylnego koła. O całkowitym prowadzeniu pancerzy już wspominaliśmy ale jest to rozwiązanie unikatowe dla całej branży, ukrywa "brzydkie" linki grup mechanicznych oraz elektrycznych. Do tej pory miłośnicy czystej formy w rowerze szosowym, mogli liczyć na takie rozwiązania przy zastosowaniu grup elektrycznych (Shimano Di2, Sram AXS, Campagnolo EPS), które jak wiadomo cechują się perfekcyjną wręcz zmianą biegów i kulturą pracy i to jest bardzo duży plus, jednocześnie i zastosowanie wiąże się ze znacznie wyższą ceną roweru niż rower z klasycznymi grupami mechanicznymi. Nowy Scott Addict RC najtańszym rowerem szosowym nie jest, ale przybliża rower szosowy w "czystej formie" bez widocznych linek znacznie większej grupie rowerzystów(Addict RC 30), kolarzy, pasjonatów kolarstwa.
Czy Scott Addict Rc 10 - wygodny rower szosowy?
Odpowiemy szczerze - nie wiemy czy będzie wygodny dla Ciebie, ale wiemy, że ten rower szosowy, Scott Addict RC został zaprojektowany i stworzony zgodnie z filozofią projektowania ram ze strefami mocy i komfortu. Strefa mocy, czyli "dół roweru" posiada bardzo masywny profil rury dolnej głównego trójkąta oraz potężną mufę suportową, która płynnie przechodzi w muskularne widełki łańcuchowe. Oddzielnym tematem jest główka ramy, która musi wytrzymać największe naprężenia występujące w rowerze, to za sprawą specyficznej konstrukcji, ma skrywać w sobie, pancerze biegów oraz hydrauliczne pprzewody hamulcowe. Wspomniane wyżej części ramy odpowiadają za efektywność przekazywania energii na tylne koło, zwartość konstrukcji, zachowanie w zakrętach i podczas gwałtownych sprintów czy hamowań. Oczywiście stworzenie absolutnie sztywnego roweru jest możliwe, tylko kto by chciał na nim jeździć, szczególnie jeśli znamy jakość asfaltów, po których się poruszamy, potrafią wytrząść chęć do jazdy z najtwardszych kolarskich zadków. Rower szosowy to istny połykacz kilometrów, żal byłoby nie korzystać z prędkości i dystansu wygodnie. Po to w rowerach Scott jest strefa komfortu, która nie wpływając na sztywność boczną roweru amortyzuje większe nierówności oraz rozprasza mikrowibracje pochodzące z faktury podłoża po jakim się poruszamy. Założenia są proste, niektóre części ramy zostały stworzone jako "elastyczne, poddają się pod ciężarem kolarza, ale tylko w jednej płaszczyźnie (pionowej) do tych stref należą górne widełki tylnego trójkąta sztyca podsiodłowa oraz górna rura przedniego trójkąta. Zastosowanie odpowiedniej kombinacji włókien węglowych oraz kierunkowe układanie mat o różnych właściwościach sprawia, że możemy otrzymać komfortowy, lekki rower szosowy, który jest jednocześnie efektywny w napędzaniu i aerodynamiczny.
Scott Addict RC rower na osprzęcię SRAM Force AXS
To co wyróżnia nowego Scott Addicta RC 10 to osprzęt. Inżynierowie Scott nie poszli na kompromisy i zastosowano od A do Z osprzęt SRAM Force w nowoczesnej konfiguracji AXS z bezprzewodową elektryczną / elektroniczną zmianą przełożeń. Konfiguracja biegów 2x12 z "superkompaktową" zębatką przednią 48T i kasetą 10-33T. Warto zwrócić uwagę przy nowym osprzęcie, to genialna wręcz kultura pracy z którą równać się mogą tylko najwyższe szosowe elektroniczne grupy Shimano Ultegra oraz DuraAce. Poważnie podchodzący do treningów, na pewno docenią, fabrycznie wbudowany pomiar mocy SRAM, działający w bezprzewodowych protokołach ANT+/BT. Jak na nowoczesny rower szosowy przystało naszą mieniącą się kolorami tęczy szosę, spowalniają hydrauliczne hamulce również z pochodzące z grupy SRAM Force.
Rower szosowy z karbonowymi kołami Syncros Capital 1.0
Rasowy rower szosowy, czy to ultralekki wspinacz do jazdy w górach, czy aerodynamiczna szosa na płaskie etapy, nie obejdzie się bez kół z włókna węglowego. W naszym Scott Addict Rc zastosowano zestaw karbonowych kół Syncros Capital 1.0 ze średnim stożkiem 35mm. Takie koła za sprawą aerodynamicznego stożka obręczy o średniej wysokości usatysfakcjonują miłośników górskich wspinaczek i konstrukcji aero. Nic dodać nic ująć, koła są najważniejszą po ramie częścią roweru i w tym konkretnym przypadku niewiele można poprawić.
Pozostałe komponenty rowerowe Syncros - biżuteria w sklepie rowerowym
Pozostałe komponenty Syncros pochodzą z najwyższych grup aluminiowych. Kierownica Creston iC 1.5 Compact wraz z mostkiem RR iC. Sam baranek ma bardzo ciekawy kształt, spłaszczona aerodynamicznie jak droższe konstrukcje "combo"(kierownice zintegrowane z mostkiem) gwarantuje dużą powierzchnię podparcia dla naszych dłoni i pewny chwyt, taki kształt pomaga również w rozpraszaniu wibracji, nie powinnismy się martwić o brak komfortu. Nasze cztery litery przed zbytnim nadwyrężeniem chroni sztyca Duncan Aero 1.0 oraz siodło Belcarra Regular. Wspornik siodła wykonano z włókna węglowego, które pochłania wibracje i amortyzuje nioerówności zaś siodło należy do sportowej - wygodnej grupy siodełek Syncros.
Scott Addict RC 10 Prism grey najważniejsze cechy
- Rama Scott Addict RC HMX
- karbonowe koła Syncros Capital 1.0
- Osprzęt SRAM Force AXS 2x12
- Pomiar mocy zintegrowany z mechanizmem korbowym
- Hydrauliczne hamulce tarczowe
- Waga ~7,95kg rozmiar M bez pedałów
- Piękne malowanie Prism
Pełna specyfikacja roweru na stronie Scott.pl
Zobacz też inne rowery: rowery szosowe endurance, rowery elektryczne i rowery górskie