Scott Addict 20 Disc 2021

Rowery SCOTT Addict słyną z lekkości, trwałości i komfortu jazdy. Prezentowany SCOTT ADDICT 20 DISC jest przykładem wygodnego roweru szosowego, wykonanego z włókna węglowego, wyróżnia się dobrym osprzętem z grupy Shimano 105 i atrakcyjną ceną.

 

SCOTT ADDICT zadebiutował na rynku w 2007 roku, stając się wzorcem lekkiego roweru wyścigowego,  łączył w sobie lekkość ramy, sztywność, efektywność, oraz komfort kolarza. Kilkanaście lat później Addict ewoluował, otrzymał nową geometrię, klasyfikowaną jako "endurance", nowe rozwiązania techniczne podnoszące wygodę kolarza oraz sztywność boczną ramy, i co najważniejsze w ostatnich latach, został zoptymalizowany pod kątem wykorzystania w konstrukcji hamulców tarczowych oraz opon szosowych o większym przekroju (nawet 37-40c w zależności od producenta). 

 

 Scott Addict 20 Disc 2021  Scott Addict 20 Disc 2021 Scott Addict 20 Disc 2021 

WYGODNA RAMA SZOSOWA

Szkielet roweru Addict został wykonany ze splotu włókna węglowego HMF, o bardzo wysokiej wytrzymałości oraz optymalnych możliwościach pochłaniania wibracji pochodzących z podłoża. Sama rama waży około 890g (orientacyjnie rozmiar M) i stanowi jedną z najlżejszych propozycji na rynku. O nowoczesności konstrukcji świadczy  wykoszystanie sztywnych osi, zarówno z przodu jak i z tyłu oraz standard mocowania hamulców tarczowych "Flat Mount" stworzony na potrzeby rowerów szosowych. Frameset naszego Addicta został zaprojektowany przez inżynierów SCOTT w taki sposób by łączyć w sobie maksymalną sztywność boczną i wydajność roweru na podjazdach, z komfortem potrzebnym w trakcie wielogodzinnych wypraw i na nawierzchniach gorszej jakości. Ramę możemy podzielić na dwie strefy. Strefę "Power" - odpowiadającą za efektywność naszej maszyny w trakcie pedałowania. Do strefy "mocy" zaliczamy: główkę ramy, dolną rura głównego trójkąta, mufę suportu oraz widełki łańcuchowe. Jeśli się przyjżycie tym elementom, zobaczycie jak są potężne i solidnie zbudowane. Strefa "komfort" to  górna rura głównego trójkąta, rura podsiodłowa ze sztycą oraz górne widełki małego trójkąta ramy. W tych miejscach włókno węglowe ułożono tak by "pracowało" pod kolarzem, amortyzowało drobne nierówności oraz pochłaniało wibracje. Oczywiście rama została zaprojektowana specjalnie do hamulców tarczowych z uwzględnieniem  naprężeń przenoszonych na ramę roweru szosowego, związanych z dużo większą siłą hamowania oraz co bardzo ważne z uwzględnieniem innej aerodynamiki roweru. SCOTT jako pierwszy dopracował swoje konstrukcje pod kątem użycia hamulców tarczowych, całkowicie od nowa projektując zarówno przedni i tylny widelec Znajdziemy tu wewnętrznie prowadzone pancerze oraz kształty profili zoptymalizowane aerodynamicznie pod hamulce tarczowe.

 

Scott Addict 20 Disc 2021  Scott Addict 20 Disc 2021  Scott Addict 20 Disc 2021 

SCOTT ADDICT 20 DISC DŁUGODYSTANSOWY I KOMFORTOWY

"Przedłużeniem" ramy są komponenty: sidło, kierownica i sztyca. SCOTT zdecydował się na zastosowanie sztycy wykonanej w całości z włókna węglowego, aluminiowy mostek i kierownica pochodzą z grupy wygodnych komponentów szosowych marki SYNCROS. Siodło SYNCROS Tofino 2.0 to nowe podejście do komfortu. Zmieniony kształt skorupy, wykonanej z włókna szklanego wzmacnianego nylonem powstał dzięki badaniom nad fizjonomią i motoryką ruchu, które wsparto wynikami analiz bikefittingu.

 Scott Addict 20 Disc 2021 Scott Addict 20 Disc 2021  Scott Addict 20 Disc 2021 

ROWER SZOSOWY ZE SPORTOWYMI ASPIRACJAMI

W naszym Addict 20 Disc, dostajemy szosową grupę SHIMANO 105 z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi. Sama 105 będąc szosowym odpowiednikiem SLXa to tak naprawdę technologie i kultura pracy  Dura Ace. Wykonana z bardziej przystępnych cenowo materiałów, jest nieco cięższa, oferuje precyzję działania i niezawodność grup wyczynowych SHIMANO.  Co bardzo ważne grupa jest homogeniczna, czyli przerzutki, korba, kaseta i klamkomanetki pochodzą z jednej grupy, gwarantuje nam to bardzo wysoką kulturę pracy całego napędu. Kolejnym atutem są koła na łożyskach maszynowych, charakteryzują się bardzo niskimi oporami toczenia i bardzo wysoką wytrzymałością, zastosowanie hamulców tarczowych sprawia też, że obręcze nie zużywają się w takim tempie jak przy stosowaniu hamulców klasycznych( przy hamulcu klasycznym klocki hamulcowe wycierają obręcze! Dlatego jeśli kupujecie używany rower lub używane koła szosowe zwracajcie szczególną uwagę na stan powierzchni hamujących!), są łatwiejsze w serwisie bo zużyte łożyska się po prostu wymienia. Jeszcze kilka słów o hamulcach tarczowych. Po pierwsze dają większą siłę hamowania, po drugie mają lepszą modulację i wyczucie punktu zerwania przyczepności, po trzecie działają tak samo niezaleznie od warunków atmosferycznych.

NAJWAŻNIEJSZE CECHY :

  • RAMA SCOTT ADDICT CARBON HMF

  • NAPĘD SHIMANO 105 2x11

  • KOŁA SYNCROS RP2.0 ŁOŻYSKA MASZYNOWE

  • HAMULCE HYDRAULICZNE TARCZOWE SHIMANO BR-R7070

 

LINK DO PEŁNEJ SPECYFIKACJI TECHNICZNEJ
INNE ROWERY SZOSOWE SCOTT

ZNAJDZIESZ

NAS NA:

Corrado s.c. ul. Sukienna 9,
15-881 Białystok
Tel.: +48 85 742-46-58
Fax: +48 85 742-46-58


NA MAPIE Google

Sklep rowerowy

sklep4.jpg

rew narc

BIKE MTB29 ib02

CORRADO s.c. sklep-serwis rowerowo-narciarski