SCOTT SPEEDSTER 20 Disc w najnowszej odsłonie to całkowicie przeprojektowana rama, sztywne osie oraz brak widocznych pancerzy. Speedster 20 będzie doskonałym rowerem treningowym, lub świetną propozycją na pierwszą szosę. Komfortowa geometria ale nie pozbawiona sportowego charakteru, mądrze dobrany osprzęt i bardzo przyjemne malowanie. Linia rowerów SCOTT Speedster została stworzona by wygodnie przemierzać "setki" kilometrów, skierowana do rowerzystów rozsądnie dysponujących budżetem, dostarcza rowery w różnych przedziałach cenowych, z grupami osprzętu dopasowanymi do konkretnych wymagań.
Rower szosowy Scott Speedster 20 Disc
Inżynierowie SCOTT potrafią wycisnąć z aluminium wszystko co najlepsze. Żonglując w odpowiedni sposób kształtem rur, grubością ścianek i aerodynamiką profili, budąją konstrukcję zaskakująco sztywne i wygodne zarazem. Planując geometrię roweru, uwzględnia się jej wpływ na pozycję ciała, wygodę, aerodynamikę i zachowanie maszyny a także wpływ wagi kolarza na zachowanie roweru w newralgicznych punktach, oddziaływanie wibracji na jadącego... Rower nie jest prostym mechanizmem, jego projektowanie, nawet z aluminium, to bardzo złożony proces i wymaga od producenta doświadczenia, zaangażowania i finezji w wykonaniu.
Rower szosowy - SCOTT SPEEDSTER 20 Disc 2022 - jest w chierarchii wysokim modelem aluminiowych rowerów szosowych. Najważniejszą zmianą w rowerach SPEEDSTER w roku 2022, jest zastosowanie nowej geometrii ramy w pełni karbonowego widelca z rurą sterową wykonaną również z włókna węglowego, sztywnych osi z przodu i z tyłu oraz całkowicie nowego sposobu prowadzenia pancerzy. Sztywność kompozytowego widelca, przy jednocześnie bardzo niskiej masie a także skuteczność w pochłanianiu drgań, sprawiają, że rower jest pewniejszy w prowadzeniu i bardziej komfortowy, co ma szczególne znaczenie przy długich dystansach i asfaltowych drogach gorszej jakości. Zasosowanie sztywnych osi to zwartość roweru, lepsza reakcja na nacisk pedałów i lepsze prowadzenie w wirażach. I dochodzimy do tego co najbardziej wpływa na urodę roweru, wewnętrzne prowadzenie pancerzy na całej (niemal) ich długości. Dzięki ukryciu pancerzy bryła roweru jest czysta i prezentuje się wyjątkowo urodziwie a wartością dodaną tego rozwiązania jest lepsza aerodynamika roweru (tak tak, wiemy, że od tego roweru tego się nie wymaga ale lepiej jak jest ;) )
Wygodny i niedrogi rower szosowy Scott Speedster 20 Disc
Komponenty, które zdobią naszego bohatera pochodzą od Syncros'a ("marki - córki" firmy Scott). Kierownicę, mostek i sztyce wyprodukowano z aluminium, są to komponenty, które mają za zadanie spełniać kilka wymagań. Przede wszystkim mają być trwałe, lekkie, sztywne i dawać pewną dozę komfortu. W przypadku stosowanych przez Scotta elementów wyposażenia otrzymujemy kierownicę Creston przypisaną do grupy rowerów endurance, wykonaną z lekkiego stopu aluminium o specjalnych profilach ścianek. Kierownica ma być jak najbardziej komfortowa, zapewniać jak najwygodniejszy chwyt i tłumić wibracje, jednocześnie musi być sztywna na tyle, by w czasie sprintów, podjazdów, nagłych przyspieszeń nie tracić energii na jej ugięcie, czyli nie upośledzać roweru w efektywności napędzania. Przechodząc dalej widzimy wspornik kierownicy wraz z dedykowanymi podkładkami. W nowych rowerach rodziny Speedster, ten element jest całkowicie unikatowy bowiem jest to elemen prowadzenia pancerzy linek biegów i przewodów hamulcowych, za sprawą którego przewody i pancerze stają się niemal całkowicie niewidoczne, co znacząco odbija się na urodzie roweru pozytywnym znaczeniu tego zwrotu. Podobnie jak mostek i kierownica, sztycę wykonano z aluminium, ma średnicę 27,2mm. Zastosowana średnica rury podsiodłowej nie jest bez znaczenia ponieważ wpływa na "elastyczność" tego elementu co z kolei przekłada się na stopień amortyzacji naszych przysłowiowych czterech liter. W najnowszym wcieleniu Speedster amortyzację poprawiono również przez całkowicie nowy tylny trójkąt i miejsce połączenia górnych widełek z rurą podsiodłową. Sztycę podsiodłową wieńczy siodło Syncros Toffino, przeznaczone do rowerów długodystansowych. Sam kształt siodła został opracowany przez firmę Gebiomized - potentata na rynku bikefittingu w krajach Europy zachodniej.
Scott Speedster 20 Disc rower szosowy z osprzętem Shimano Tiagra i hamulcami tarczowymi
Osprzęt został dobrany w sposób w jaki powinny być produkowane wszystkie rowery. Grupę szosową Tiagra 2x10, z kompaktowym zestawem zębatek korby oraz szerokim zakresem przełożeń kasety zbudowano homogenicznie. Znaczy to, że wszystkie elementy napędu pochodzą z tej samej grupy osprzętu, dzięki temu mamy bardzo precyzyjną zmianę biegów oraz bezproblemową eksploatację dotyczącą kultury działania i doboru części zamiennych. Podobnie postąpiono z hamulcami, otrzymujemy mechaniczne hamulce tarczowe Shimano przystosowane do najnowszych standardów dla hamulców tarczowych - "flat mount". Zaciski wyposażono w klocki hamulcowe z radiatorami a tarcze to dobrze znane trójwarstwowe (warstwy zewnętrzne stalowe, rdzeń lauminiowy) dyski SLX. Koła toczą się na łożyskach maszynowych co ma ogromne znaczenie dla oporów toczenia oraz późniejszej eksploatacji(łożyska maszynowe można wymieniać).
Scott Speedster 20 Disc opinia, dla kogo ?
Scott Speedster 20 Disc w najnowszej odsłonie jest rowerem wyważonym pod względem dobranego osprzętu oraz ceny, wygląda znakomicie za sprawą nowego sposobu prowadzenia linek i pancerzy. Świetnie sprawdzi się jako pierwsza szosa, będzie doskonałym rowerem treningowym lub twoim jedynym rowerem.
PEŁNA SPECYFIKACJA TECHNICZNA SCOTT SPEEDSTER 20 DISC
KOLEKCJA ROWERÓW SZOSOWYCH SCOTT
Zapraszamy ! Sklep rowerowy Corrado, Białystok ul. Sukienna 9