Scott Spark RC
SCOTT SPARK RC 900 TEAM - Rower górski
Otrzymujemy w pełni karbonową ramę SCOTT SPARK RC, z karbonowym wahaczem. W chwili obecnej jest to najbardziej utytuowana w pełni zawieszona konstrukcja do cross country na świecie. Na ramach SPARK RC zdobywano Mistrzostwa Świata, Mistrzostwa Olimpijskie, Puchar Świata w XCO oraz niezliczone zwycięstwa w wyścigach UCI. Nie trzeba chyba lepszej rekomendacji roweru stworzonego do szybkiej terenowej jazdy.
Ramę SCOTT SPARK RC wyróżnia bardzo niska masa (jak na rower w pełni zawieszony) i bardzo wysoka sztywność boczna całej konstrukcji. Sztywność boczna zasługuje na szczególną uwagę, bowiem jak twierdzą niezależne media okołorowerowe, SPARK RC jest sztywniejszy bocznie niż większość wyczynowych hardtaili, jest przy tym najlżejszą konstrukcją tego typu na rynku. Kombinacja tych dwóch właściwości sprawia, że rower bardzo efektywnie przekazuję moc na tylne koło, jest bardzo poręczny, dobrze i pewnie się prowadzi.
Nie tylko waga i nie tylko sztywność świadczą o przydatności roweru w terenie, tu SCOTT ma asa w rękawie w postaci unikatowego systemu zawieszenia. Sercem systemu jest trójpozycyjna manetka, którą z poziomu kierownicy zmieniamy skok zawieszenia (110mm-80mm-blokada) w obu amortyzatorach jednocześnie. Na przykład gdy poruszmy się po twardym podłożu i chcemy zminimalizować utratę energii pochłanianej przez zawieszenie, blokujemy amortyzatory, zdobywamy podjazd lub wykonujemy sprint, wykorzystując maksymalnie energię. Gdy otowrzymy komory powietrzne w pozycję "trail" rower zyskuje skok zawieszenia 80mm, który jest wystarczający dla większości tras spotykanych na maratonach jednocześnie nie czujemy wpływu zawieszenia na skuteczność napędzania roweru. Kiedy na swojej trasie spotkamy stromy zjazd lub trudny technicznie wyboisty odcinek, całkowicie otwieramy zawieszenie, otrzymujemy pełny skok - 110mm i progresywną charakterystykę, koła kleją się do podłoża i dają maksymalną przyczepność, zmienia się też geometria roweru, ponieważ wypłaszczają się kąty, główki ramy i podsiodłowy, ułatwiając pokonywanie zjazdów i trudnych technicznie odcinków.
Rama została wykonana w standardzie BOOST, mamy sztywne osie z przodu i z tyłu oraz unikatowe mocowanie zacisku hamulca redukujące naprężenia przenoszone na ramę roweru w trakcie hamowania.
OSPRZĘT
Osprzęt zamontowany w rowerze SCOTT SPARK RC 900 TEAM pochodzi od koncernu SRAM. Jest to przystępniejsza cenowo wersja EAGLE XX1 1x12, znanego z tras Pucharu Świata XCO. Otrzymujemy homogeniczną grupę SRAM GX Eagle, z dwunastorzędową kasetą 10-52 na bębenku XD. Grupa zapewnia sportową jakość zmiany przełożeń, charakteryzuje się dobrą trwałością, od grup wyczynowych różni się tylko wyższą wagą komponentów, pozostawia natomiast otwartą drogę do łatwych modyfikacji ponieważ zbudowana jest o najnowsze standardy przemysłu rowerowego. Za skuteczność w zatrzymywaniu roweru odpowiadają całkowicie nowe hamulce SHIMANO SLX. Przekonstruowane klamki ze swego rodzaju "podpórka" to nowa jakość w modulacji hamulca i ergonomii użytkowania.
KOMPONENTY
Osprzęt w prezentowanym rowerze dostarczył SYNCROS (marka należąca do SCOTT SPORTS), zastosowane komponenty koła, kierownicę, sztycę i mostek stworzono uwzględniając potrzeby maratończyków : wagę i wytrzymałość. Koła zapleciono na prostych szprychach, obręcze aluminiowe o szerokości 25mm, poprawiają zachowanie się opony w terenie. Obręcze fabrycznie przygotowano do systemów Tubeless, wystarczy tylko założyć zaworki i użyc mleczka uszczelniającego. Mostek jest przystosowany do montażu zintegrowanej z mostkiem podstawki do komputerów Garmin.
PEŁNA SPECYFIKACJA SCOTT SPARK RC 900 TEAM
KOLEKCJA ROWERÓW SCOTT SPARK 2021