W świecie rowerowym dokonuje się rewolucja. Wszystko za sprawą rowerów elektrycznych, które szturmem zdobywają serca klientów.

Dostępne są już w każdym możliwym rodzaju jednośladów, dopasowanych do różnych stylów jazdy i potrzeb rowerzystów. Przedstawiamy SCOTT Sub Cross 20 eRide czyli rower jeszcze bardziej uniwersalny niż jego niezelektryfikowany odpowiednik...

DSC 5354 1451 1474  DSC 5356 1452 1475   DSC 5364 1457 1477

RAMA

Rama SCOTT Sub Cross 20 eRide to całkowicie nowe podejście do uniwersalnego roweru elektrycznego. Zaprojektowana tak by jak najbardziej przypominać rozmiarami zwykłe rowery, ma jednocześnie wytrzymać znacznie większe obciążenia związane z masą roweru i dodatkowymi naprężeniami generowanymi przez wspomagający nas w czasie jazdy silnik elektryczny. Bateria została wkomponowana w dolną rurę głownego trójkąta, która dopiero z bliskiej perspektywy wydaje się potężna, ale dzięki zachowanym proporcjom między wszystkimi elementami ramy, nasz elektryk  z dalszej odległości wydaje się być zwykłym rowerem. Zastosowano tu stożkową główkę ramy oraz solidny tylny trójkat w celu zwiększenia wytrzymałości i sztywnosci tych newralgicznych punktów, odpowiadających za pewność prowadzenia i efektywnosć przekazywanej energii. Oczywiście ramę wyposażono w elementy umożliwiające montaż bagażnika i błotników, gniazdo do podłączenia ładowarki oraz wewnętrzne prowadzenie pancerzy.

SILNIK

Wspomaganie jest realizowane przez mechanizm firmy BOSCH z rodziny Active Line, silnik  zasilany przez baterię PowerTube(wymienna, ukryta w ramie) dodaje do 40Nm momentu obrotowego do generowanego przez nas. Centrum dowodzenia stanowi komputer Purion zamontowany na kierownicy. Za jego pomcą możemy monitorowac parametry jazdy, takie jak prędkość, dystans, zasięg(!). Włączyć tryb "Walk" - ułatwiający pchanie roweru a także wybierać tryby wspomagania. Mamy dostępne cztery tryby, różniące się momentem obrotowym przekazywanym na korbę, szybkością reakcji, sposobem rozwijania pełnej mocy i dystansem możliwym do przejechania na wspomaganiu. Nad prawidłową pracą zespołu napędowego czuwa zestaw sensorów, przekazujący informacje 1000 razy w każdej sekundzie, o stanie układu, prędkości, kadencji, temperaturze silnika, baterii itd... Precyzyjne monitorowanie pracy jest niezbędne do płynnego, efektywnego i bezpiecznego działania roweru.

DSC 5375 1461 1479  DSC 5368 1459 1478   DSC 5360 1455 1476

OSPRZĘT


Widelec jest to SR Suntour NEX przystosowany swoją konstrukcją do rowerów elektrycznych. Poszerzona średnica goleni do 32mm oraz rozstaw widelca z przestrzenią na opony 2,25" to wyraźny ukłon w kierunku roweru górskiego. Pozostałe komponenty jak przerzutki(Shimano ACERA) i hamulce(Shimano MT200) również pochodzą z rekreacyjnych rowerów MTB i mają zapewnić kulturę pracy i precyzję działania nawet w trudnych warunkach pogodowych. Rower otrzymał też takie elementy jak, regulowany wspornik kierownicy, wygodne siodło(według nas) Selle Royal ESSENZA oraz ergonomiczne chwyty kierownicy Syncros.

KONTROWERSJE

... mogą budzić opony KENDA Booster, które są w rozmiarze 29x2,25" - czyli odpowiadają raczej rowerom górskim. Możecie się zastanawiać czy przez to rower nie jedzie "gorzej" po asfaltowej nawierzchni? Tu odpowiadamy NIE, wszelkie niedogodnosci związane ze zwiększonymi oporami toczenia, wywołanymi powierzchnią i objętościa opony neutralizuje wspomagający nas silnik! Dzięki oponom o większej objętości na szutrach i polnych drogach rower staje sie o wiele bardziej komfortowy, a na piaszczystych, kombinacja szerszej opony i silnika pozwala nam przejechać swobodnie najtrudniejsze odcinki.

DSC 5377 1462 1480  DSC 5386 1463 1481   DSC 5388 1466 1482



PANIE TO NIE ROWER...


Zdecydowanie to rower. Po pierwsze, żeby wspomaganie działało musisz kręcić pedałami, jeśli nie obracasz korbą wspomaganie nie włącza się. Po drugie, "elektryk" daje możliwość osiągania długich dystansów osobom, które nie są w formie, mają problemy zdrowotne itd.. Po trzecie - elektryk daje frajdę z jazdy, zarówno starszej pani jak i 60 kilogramowemu zawodnikowi, który walczy o najwyższe stopnie podium w zawodach - i jest to frajda taka sama! Po czwarte ograniczenie wspomagania do 25km/h, wymuszone przepisami jest to prędkość wystarczająca w ruchu miejskim (samochody w bardziej zakorkowanych miastach jeżdżą nawet woniej). Doświadczeni zawodnicy amatorzy, startujący na trasach maratonów też zdają sobie sprawę, że prędkości średnie na poziomie 25km/h osiąga się raczej na płaskich etapach, na trasach trudniejszych są to  wartości rzędu 20-22km/h.  

 

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

PEŁNA KOLEKCJA ROWERÓW ELEKTRYCZNYCH SCOTT SUB ERIDE

   

ZNAJDZIESZ

NAS NA:

Corrado s.c. ul. Sukienna 9,
15-881 Białystok
Tel.: +48 85 742-46-58
Fax: +48 85 742-46-58


NA MAPIE Google

Sklep rowerowy

sklep9.jpg

rew narc

BIKE MTB29 ib02

CORRADO s.c. sklep-serwis rowerowo-narciarski