SCOTT ASPECT 920 w najnowszej odsłonie
RAMA
Podstawą roweru jest aluminiowa rama, którą zaprojektowano pod kątem efektywności i wygody jazdy. Zbudowana z podwójnie cieniowanego aluminium, jest solidną i lekką podstawą roweru. Dwa główne kąty ramy (kąt główki sterowej oraz rury podsiodłowej) zmieniły się w najnowszej generacji ASPECT'a. Kąt rury podsiodłowej został wyostrzony(łatwiejsze staje się napędzanie roweru i utrzymanie wysokiej kadencji), natomiast kąt główki ramy złagodzony(większa stabilność roweru roweru na zjazdach i w trudniejszym terenie), obniżono też samą wysokość główki ramy oraz przekrok nad ramą(obniżenie środka ciężkości i przesunięcie go bardziej do przodu- kolejny zabieg ułatwiający napędzanie roweru, stabilność i sterowność w zakrętach). Zmiany w ramie to nie tylko zmiany kątów, to całkowicie nowe profile rurek łańcuchowych, nowe profile głównego trójkąta, zmienione mocowanie zacisku tylnego hamulca, wprowadzono stożkową główkę ramy. Rower po prostu jeździ lepiej, łatwiej się napędza, łatwiej skręca, łatwiej pokonuje przeszkody. Wszystko to odbywa się bez poświęcenia komfortu rowerzysty, pozycja nadal jest wygodna, obniżony przekrok daje nam więcej luzu w trakcie krótkich przystanków (gdy stajemy nad ramą). Oczywiście SCOTT Aspect 920 jako przedstawiciel rowerów rekreacyjnych ma możliwość instalacji standardowego bagażnika i dedykowanej stopki, ponieważ szkielet roweru został wyposażony w niezbędne do tego celu, otwory montażowe.
AMORTYZACJA
Za amortyzację odpowiada widelec ROCK SHOX XC30 ze zdalną blokada skoku. Zamontowany widelec jest konstrukcją sprężynową z tłumikiem olejowym, czyli za pracę amortyzatora odpowiada sprężyna, której asystuje specjalna komora tłumiąca ruch zawieszenia. Regulację charakterystyki pracy lub dopasowanie do naszej wagi wykonujemy wygodnym pokrętłem, zmieniając naprężenie wstępne sprężyny. Bardzo ważne, że widelce Rock Shox przy regularnych przeglądach, wymianie płynów i uszczelek eksploatacyjnych są bardzo trwałe i będą nam służyć przez długie lata. Manetka blokady skoku umieszczona na kierownicy pozwala, w mieście, na asfaltowych nawierzchniach, twardych dobrze utrzymanych szutrach, zablokować skok widelca poprawiając tym samym efektywność poruszania się. Analogicznie w momencie zmiany podłoża pojawieniu się nieprzyjemnych nierówności, w czasie jazdy możemy wyłączyć blokadę skoku, zwiększając przyczepność przedniego koła do podłoża, poprawiając prowadzenie roweru w terenie i wygodę podróży.
WYPOSAŻENIE
Napęd naszej propozycji charakteryzuje sie bardzo szerokim zakresem przełożeń, które przewidziano zarówno na długie płaskie i szybkie odcinki, jak i kręte, leśne ścieżki w bardzo zróżnicowanym terenie. 20 biegów w konfiguracji 2x10 dostarczyło SHIMANO i oparto o komponenty grupy Deore , przełożenia zmieniamy za pomocą ergonomicznych manetek Rapid-Fire. Szczególnie cieszy fakt, że komponenty napędu pochodzą z jednej grupy osprzętowej co zapewni nam wysoką kulturę pracy i bezproblemowe działanie napędu nawet w trudnych warunkach. Obok manetek znajdziemy dźwgnie hamulców hydraulicznych od Shimano będących solidnym, trwałym i bardzo skutecznym narzędziem, które sprawnie działa bez względu na pogodę. Atutem w skutecznym napędzaniu roweru jest też mechanizm korbowy z pustą osią o poszerzanej średnicy oraz łożyskach maszynowych w standardzie presfit. Takie rozwiązanie jest gwarancją wysokiej sztywności i bezposredniego przeniesienia energii, którą wkładamy w czasie pedałowania, na tylne koło.
Osprzętowo SCOTT Aspect ubrano w komponenty SYNCROS (spółka córka marki SCOTT) dbając o charakter przeznaczenia roweru. Gięta szeroka kierownica tłumi wibracje, ułatwia kierowanie i podnosi komfort przez podniesienie pozycji rowerzysty. Chwyty, wykonano w ten sposób by amortyzowały mikrodrgania, wspierały dłoń, odciążały staw nadgarstkowy i zapewniały pewny chwyt. Siodełko Syncros 3.0 jako największy punkt kontaktu naszego ciała z rowerem i jeden z elementów, który ma największy wpływ na komfort jazdy to całkowicie nowa skorupa i wyściółka, uformowane z uwzględnieniem ludzkiej anatomii, ergonomii i przeznaczenia roweru.