Scott Metrix jest linią rowerów szosowych z prostą kierownicą.

Szkielet roweru pochodzi z modelu ADDICT, który zadebiutował na rynku w 2007 roku, stając się wzorcem lekkiego roweru wyścigowego, łączącego w sobie lekkość ramy, sztywność, efektywność, oraz komfort kolarza. Kilkanaście lat później Addict ewoluował, otrzymał nową geometrię, klasyfikowaną jako "endurance", nowe rozwiązania techniczne podnoszące wygodę kolarza oraz sztywność boczną ramy, i co najważniejsze w ostatnich latach, został zoptymalizowany pod kątem wykorzystania w konstrukcji hamulców tarczowych oraz opon szosowych o większej objętości (nawet 37-40c w zależności od producenta). 

RAMA

Rama SCOTT Metrix 10 została wykonana ze splotu włókna węglowego HMF, o bardzo wysokiej wytrzymałości oraz optymalnych możliwościach pochłaniania wibracji pochodzących z podłoża. Sama rama waży około 890g (orientacyjnie rozmiar M) i stanowi jedną z najlżejszych propozycji na rynku. O nowoczesności konstrukcji świadczy, wykorzystanie sztywnych osi, zarówno z przodu jak i z tyłu oraz standard mocowania hamulców tarczowych "Flat Mount" stworzony na potrzeby rowerów szosowych. Szkielet naszego Addicta został zaprojektowany przez inżynierów SCOTT w taki sposób by łączyć w sobie maksymalną sztywność boczną i wydajność roweru na podjazdach, z komfortem potrzebnym w trakcie wielogodzinnych wypraw i na nawierzchniach gorszej jakości. Ramę możemy podzielić na dwie strefy. Strefę "Power" - odpowiadającą za efektywność naszej maszyny w trakcie pedałowania. Do strefy "mocy" zaliczamy: główkę ramy, dolną rurę głównego trójkąta, mufę suportu oraz widełki łańcuchowe. Jeśli się przyjżycie tym elementom zobaczycie jak są potężne i solidnie zbudowane. Strefa "komfort" to z kolei górna rura głównego trójkąta, rura podsiodłowa ze sztycą oraz górne widełki małego trójkąta ramy. W tych miejscach włókno węglowe ułożono tak by "pracowało" pod kolarzem, amortyzowało drobne nierówności oraz pochłaniało wibracje. 
Oczywiście rama została zaprojektowana specjalnie do hamulców tarczowych z uwzględnieniem  naprężeń związanych z dużo większą siłą hamowania oraz co bardzo ważne z uwzględnieniem innej aerodynamiki roweru. SCOTT jako pierwszy dopracował swoje konstrukcje pod kątem użycia hamulców tarczowych, całkowicie od nowa projektując widelec i tylny trójkąt ramy. Znajdziemy tu wewnętrznie prowadzone pancerze oraz kształty profili zoptymalizowane aerodynamicznie pod hamulce tarczowe.

DSC 5004 1231 1272   DSC 5005 1232 1273 DSC 5023 1239 1276 

KOMPONENTY

"Przedłużeniem" ramy są komponenty: sidło, kierownica i sztyca. Sami jesteśmy pod wrażeniem, że SCOTT zdecydował się na zastosowanie sztycy wykonanej w całości z włókna węglowego co w tym przedziale cenowym raczej się nie zdarza. Mostek i kierownica są wykonane z aluminium i pochodzą z grupy ergonomicznych komponentów szosowych marki SYNCROS. Siodło SYNCROS Tofino 2.0 to nowe podejście do komfortu. Zmieniony kształt skorupy, wykonanej z włókna szklanego wzmacnianego nylonem powstał dzięki badaniom nad fizjonomią i motoryką ruchu, które wsparto wynikami analiz bikefittingu.

 DSC 5005 1232 1273 DSC 5010 1234 1274   DSC 5014 1236 1275

OSPRZĘT

W naszym METRIX 10, dostajemy szosową grupę SHIMANO 105 z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi. Sama 105 będąc szosowym odpowiednikiem SLX'a to tak naprawdę "stary" Dura Ace wykonany z bardziej przystępnych cenowo materiałów, w nowej szacie graficznej zgodnej z aktualną kolekcją SHIMANO.  Co bardzo ważne grupa jest homogeniczna, czyli przerzutki, korba, kaseta pochodzą z jednej grupy, gwarantuje nam to bardzo wysoką kulturę pracy całego napędu. Kolejnym atutem są koła na łożyskach maszynowych, charakteryzują się bardzo niskimi oporami toczenia i bardzo wysoką wytrzymałością, zastosowanie hamulców tarczowych sprawia też, że obręcze nie zużywają się w takim tempie jak przy stosowaniu hamulców klasycznych( przy hamulcu klasycznym klocki hamulcowe wycierają obręcze! Dlatego jeśli kupujecie używany rower lub używane koła szosowe zwracajcie szczególną uwagę na stan powierzchni hamujących!). Jeszcze kilka słów o hamulcach tarczowych. Po pierwsze dają większą siłę hamowania, po drugie mają lepszą modulację i wyczucie punktu zerwania przyczepności, po trzecie siła hamowania pozostaje ta sama nawet w trudnych warunkach atmosferycznych.

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

DSC 5024 1240 1277

ZNAJDZIESZ

NAS NA:

Corrado s.c. ul. Sukienna 9,
15-881 Białystok
Tel.: +48 85 742-46-58
Fax: +48 85 742-46-58


NA MAPIE

GOOGLE:

sklep2.jpg

rew narc

BIKE MTB29 ib02

CORRADO s.c. sklep-serwis rowerowo-narciarski