Prezentujemy rower skierowany do ambitnych amatorów i zawodników ścigających się na wysokim poziomie.
RAMA
Czym jest dopisek "PRO" w nazwie? Nie trudno się domyślić, mamy doczynienia z jedną z najlżejszych ram mtb na rynku, oferujących najwyższy stosunek sztywności do wagi. Wykonana ze splotu włókien węglowych HMX, który jest stosowany w ramach, wybieranych przez profesjonalnych kolarzy ze światowej czołówki cross country. Szkielet SCALE jest przykładem umieszczenia wszystkich najnowocześniejszych standardów i technologii w jednej konstukcji, doprawionych autorskimi rozwiązaniami SCOTT. Klasycznie mamy stożkową główkę ramy oraz wewnętrzne prowadzenie pancerzy. Rower wyposażono w sztywne osie, których długość odpowiada stadardowi BOOST. Rama SCALE RC 900 PRO jest przykładem doświadczenia i finezji w projektowaniu i produkcji ram karbonowych. Splot włókien poprowadzono w taki sposób aby wysoka sztywność boczna szkieletu naszego roweru nie wpływała negatywnie na komfort. To rozwiązanie SCOTT nazwał SDS2 i jest ono sumą zastosowania, rurek o różnych kształtach i grubościach oraz elastycznych włókien w newralgicznych punktach jak sztyca podsiodłowa i tylny trójkąt ramy. Unikatowe rozwiązanie, znajdziemy w ramie, jest to sposób zamontowania zacisku hamulca, który opiera się o specjalny adapter, przenoszący naprężenia spodowane hamowaniem bezpośrednio na tylną oś. Zyskiem kolarza z tego rozwiązania jest większy komfort, niższa waga framesetu i odporność ramy na ekstremalne obciążenia wywoływane przez długotrwałe i ostre hamowania.
OSPRZĘT
Jest "grubo", rower SCOTT SCALE RC 900 PRO dostajemy z napędem Shimano XTR (tylna przerzutka oraz manetka) w konfiguracji 1x12 oraz zakresie przełożeń 510%, korbą RaceFace NEXT SL z karbonowymi ramionami(!), hamulcami XTR, amortyzatorem ROCKSHOX SID z manetką blokady na kierownicy
Koła to zestaw sygnowany logiem SYNCROS ze szprychami "straight pull". Zastosowanie najnowszego napędu 1x12 wymusiło zastosowanie bębenka w standardzie Shimano - Microspline, sprzęgło otrzymało sześć(!) zapadek, bardzo mały kąt zazębiania(wybaczcie ale nie jesteśmy w stanie podać konkretnej wartości) i brzmi bardzo ale to bardzo rasowo. Opony oraz obręcze przygotowano do zamontowania systemu tubeless.
KOMPONENTY
SCOTT w tym przypadku pojechał "na bogato" - karbonowa sztyca Syncros, karbonowa kierownica, karbonowe siodełko Belcarra z tytanowymi prętami, mostek aluminiowy - SYNCROS XR1.5.
NAJWAŻNIEJSZE CECHY
Rama z włókna węglowego SCOTT SCALE RC HMX, amortyzator RockShox SID, napęd i hamulce Shimano XTR, korba NEXT z karbonowymi ramionami. Waga w rozmiarze L z pedałami LOOK X-TRACK RACE CARBON - 10,7kg