Wybór odpowiedniego roweru dopasowanego do naszego stylu jazdy, naszych potrzeb komunikacyjnych i transportowych to nie zawsze łatwa sprawa.
ROWERY MIEJSKIE
Rower miejski powinien spełniać kilka warunków. Bardzo często takie rowery służą nam jako środek komunikacji, rower turystyczny lub po prostu spacerowy. Rowery miejskie są przystosowane do poruszania się po utwardzonych nawierzchniach, mają niezbyt szerokie opony i potrafią całkiem sprawnie poruszać się po dobrze przygotowanych drogach szutrowych. Jako rowery komunikacyjne są ubrane w kompletne wyposażenie. Błotniki, bagażnik, stopkę, oświetlenie często również blokadę koła (zabezpieczenie) dopełniają rower jako całość. Komponenty uzupełniające ramę, czyli siodło kierownica i mostek mają dać maksymalny komfort w czasie jazdy. Zakres przełożeń jest bardzo szeroki i pozwala nawet mniej wprawnym rowerzystom efektywnie podróżować. Rowery miejskie mogą zastąpić nam środki komunikacji publicznej, służyć jako rowery turystyczne i
Zobacz rowery miejskie SCOTT oraz BERGAMONT
ROWERY CROSS
Rowery "cross" jak wskazuje nazwa mają łączyć w sobie dwa światy, praktyczność i komfort roweru miejskiego oraz możliwość pokonywania lekkich bezdroży. Rowery SCOTT SUB CROSS są wyposażone w osprzęt, który znajdziemy w rowerach terenowych, hydrauliczne hamulce, napęd przeznaczony do rowerów górskich, opony z agresywniejszym bieżnikiem, które pozwolą nam poruszać się po drogach gruntowych i twardych leśnych scieżkach. Jednocześnie geometria ramy pozwala nam jechać znacznie bardziej komfortowo niż na typowym góralu, opony choć z bieżnikiem są węższe niż w rowerach MTB i stawiają znacznie mniejsze opory toczenia na utwardzonych nawierzniach. Tego typu konstrukcje będące na skrzyżowaniu kolarskich swiatów są dostarczane bez dodatkowego wyposażenia, dają możliwość na doposażenie roweru w potrzebne komponenty, takie jak błotniki, bagażnik i stopkę. SCOTT stworzył także linię rowerów "cross" ubraną w cały potrzebny miejskiemu rowerzyście lub wytrawnemu turyście osprzęt, jest to linia rowerów SUB SPORT. W rowerach SCOTT SUB SPORT dostajemy błotniki, bagażnik, stopkę, oświetlenie zasilane prądnicą w piaście oraz regulowany wspornik kierownicy. Rowery SUB CROSS są najbardziej uniwersalnymi rowerami na rynku, świetnie poradzą sobie na miejskich drogach dla rowerów, dadzą nam frajdę z jazdy po drogach szutrowych i twardych leśnych ścieżkach.
ROWERY GÓRSKIE REKREACYJNE
Rower górski na początku lat 90 w naszym kraju stał się najbardziej porządanym typem roweru. Od tego czasu rowery górskie nie są już jedyną kategorią rowerów na rynku, przeszły ogromną ewolucję, począwszy od geometrii ram, poprzez zmiane rozmiaru kół na modyfikacji systemu napędu kończąc. Rowery mtb rekreacyjne charakteryzują się efektywną w napędzaniu ale wygodną pozycją zajmowaną przez rowerzystę. Ramy aluminiowe pozwalają na używanie fotelików dziecięcych lub przyczepek. Znajdziemy też otwory montażowe bagażnika i gniazdo przeznaczone na zamocowanie stopki. Osprzęt montowany w rowerach rekreacyjnych zależy od założonego budżetu, możemy spotkać elementy napędu klasy XT i powietrzne amortyzatory od Rock Shox i Foxa. Komponenty dopełniające rower to wygodniejsze wersje sportowych odpowiedników, siodełka są szersze, kierownice mają delikatne gięcie a mostki podnoszą sylwetkę. Górskie rowery rekreacyjne świetnie sprawdzą się w każdym środowisku, w mieście pozwolą sprawnie się poruszać, odkrywać nowe ścieżki w leśnych ostępach, przemierzać szutry Suwalszczyzny. Taki rower daje możliwość sprawdzenia swojej formy na trasie amatorskiego maratonu mtb.
Zobacz rowery ASPECT
ROWERY GÓRSKIE SPORTOWE
Rowery górskie sportowe (mamy tu na myśli dyscyplinę crosscountry, maraton) charakteryzują się inną geometrią ram niż w rowerach rekreacyjnych. Pozycja kolarza jest znacznie bardziej agresywna i przez to bardziej efektywna w napędzaniu dwuśladu. Ramy są lżejsze i sztywniejsze niż w rowerach ASPECT ale odbywa się to kosztem naszego komfortu jazdy. W naszej ofercie znajdziecie dwie linie modelowe rowerów tego typu. Pierwsza to sztandarowy hardtail SCOTT i jeden z najbardziej utytuowanych rowerów górskich na rynku - SCALE. SCALE to przede wszystkim rower XC który wyróżnia się bardzo niską wagą ram i bardzo wysoką sztywnością, świetnie sprawdzi się na trasach o umiarkowanej trudności, ale w rękach(nogach;) doświadczonego kolarza da sobie radę w trudnym terenie. Drugą linią rowerów sportowych jest SPARK. SCOTT SPARK to bezapelacyjnie najbardziej utytuowany rower XCO z pełnym zawieszniem. Łączy w sobie lekkość, niesamowitą sztywność(co podkreslają recenzenci w mediach branżowych) oraz unikatowy system zawieszenia. Rower SPARK pozwoli Wam na więcej w trudnym terenie, da wyższy poziom komfortu i pewności prowadzenia.
Zobacz rowery SCALE oraz SPARK
ROWERY SZOSOWE REKREACYJNE
Szosa zdobywa sobie co raz szersze grono zwolenników (co nas cieszy niezmiernie). Rowery szosowe rekreakcyjne określamy mianem "endurance". Na pozór nie różnią się niczym od "wyczynowych" braci. Zachowują charakter roweru szosowego, aerodynamiczną pozycję i osprzęt. Różnice znajdziemy przyglądając się specyfikacji ramy, kątach i długosciach poszczególnych odcinków. Na rowerze "rekreacyjnym" siedzimy w sposób bardziej zrelaksowany choć nadal sportowy, rama jest zaprojektowana tak aby jak najlepiej tłumiła wibracje z podłoża i męczyła jak najmniej w trakcie wielogodzinnych wycieczek. To samo dotyczy pozostałych komponentów, które mają nam zapewnić jak największy komfort w czasie wielogodzinnych szosowych eskapad. SCOTT ma propozycję dwóch linii modelowych rowerów szosowych. ADDICT(rowery na ramie z włókna węglowego) oraz SPEEDSTER(rowery aluminiowe z karbonowym widelcem)
Zobacz rowery SPEEDSTER oraz ADDICT
ROWERY SZOSOWE SPORTOWE
Rowery sportowe są przeznaczone do wyścigów, sylwetka rowerzysty jest mocno pochylona i poprawia efektywność pedałowania. Ramy są projektowane pod kątem lekkości i aerodynamiki uwzględniają też komfort zawodnika, który niejednokrotnie spędza na rowerze kilka godzin. SCOTT proponuje dwie główne linie rowerów szosowych ze sportową geometrią. ADDICT RC jest propozycją skierowaną do miłośników lekkich rowerów szosowych, to linia stworzona do zdobywania szczytów górskich, ramy ADDICT RC należą do najlżejszych produkowanych seryjnie ram szosowych, wyróżniają się również najwyższym stosunkiem sztywności do wagi. SCOTT FOIL jest z kolei przedstawicielem rowerów aerodynamicznych, które sprawdzą się najlepiej na płaskim terenie. FOIL stawia na aerodynamikę i uniwersalność, jest jednym z najlżejszych, najsztywniejszych i najbardziej aerodynamicznych rowerów na rynku.