Aerodynamiczna szosa na tarczach? SCOTT wprowadził najbardziej dopracowane rozwiązanie jednocześnie zapoczątkował nowy trend na rynku. Rower szosowy SCOTT FOIL 20 DISC

 

Czy tarcze są mi potrzebne w szosie? Na to pytanie bardzo wielu kolarzy nie znajduje odpowiedzi. Podobnie my, jeszcze do niedawna nie potrafiliśmy sami przed sobą odpowiedzieć, czy tarcze są potrzebne w rowerze szosowym? Na szczęście, postęp technologii nie jest pozorny i nie jest (przynajmniej nie tylko) sposobem, na sięganie głębiej do naszych kieszeni. Postęp w dziedzinie hamulców tarczowych montowanych w rowerach szosowych stał się faktem i wraz z rozwojem rozwiązano bardzo wiele wcześniejszych bolączek tychże hamulców, które dyskwalifikowały te rozwiązania w zawodowym peletonie. Nowe generacje (wprowadzone w roku 2018 ) hamulców tarczowych to zupełnie inne "czucie hamulca" i kontrola nad przyczepnością opony, to także zniwelowany problem pobrzękiwania tarczy po dłuższym hamowaniu (na przykład w górach), łatwość montażu koła(sztywne osie),  i w końcu aerodynamika roweru.

RAMA

Sercem roweru jest rama, SCOTT FOIL 20 DISC posiada w pełni karbonowy frameset, wykonany z mieszanki włókien HMF w technologii IMP. Szkielet wykonano zgodnie z filozofią Power/Comfort wedle której dolna część ramy odpowiada za sztywność boczną roweru i transfer energii pochodzącej z pedałowania, na tylne koło, natomiast górne rury mają za zadanie pochłanianie wibracji i odpowiadają za komfort kolarza podczas wielogodzinnych wyścigów. Całość konstrukcji projektowano pod kątem aerodynamiki roweru w czasie jazdy, minimalizację oporów powietrza i optymalizację jego przepływu w newralgicznych punktach. Rama SCOTT FOIL wypasażona w hamulce tarczowe, zyskuje specjalnie zaprojektowany, asymetryczny widelec, aerodynamiczne osłony zacisków hamulcowach oraz  wewnętrzne prowadzenie przewodów hamulcowych.

DSC 4084 913 945 DSC 4097 925 956 DSC 4092 921 952

KOMPONENTY

Elementami dopełniającymi rower są komponenty SYNCROS, projektowane z myślą o rowerach SCOTT. Nasz FOIL otrzymał nową kierownicę CRESTON 1.5. Baranek mocowany jest klasycznie do mostka, natomiast sam profil kierownicy został spłaszczony i przypomina kierownice ze zinegrowanym mostkiem o aerodynamicznych profilach. Nowością następną w rowerach SCOTT są ergonomiczne sportowe siodła, SYNCROS BELCARRA, nowy kształt skorupy ma porawić efektywność naszego pedałowania i zapewniać komfort w trakcie treningu. Wsparcie kolarza dopełnia sztyca podsiodłowa, wykonana z włókna węglowego i profilowana areodynamicznie.

DSC 4091 920 951 DSC 4094 923 954 DSC 4100 927 958

OSPRZĘT


Homogeniczna grupa to perfekcyjne działanie i wysoka trwałość, dlatego FOIL 20 otrzymał wszystkie komponenty odpowiadające za napęd roweru z grupy SHIMANO ULTEGRA, działają tak jak wyczynowy brat DuraAce ale są przystępniejsze cenowo,  również w serwisie i wymianie materiałów eksploatacyjnych.W hydraulicznych hamulcach tarczowych zastosowano szereg technologii poprawiających skuteczność nawet w czasie długich zjazdów, na których hamulce są ekstremalnie nagrzewają. Otrzymujemy wielowarstwowe tarcze hamulcowe z radiatorem, stanowiącym rdzeń tarczy wykonany z aluminium. Klocki hamulcowe otrzymały również radiatory obniżające temperaturę pracy hamulców. Zaciski z grupy Ultegra dają odpowiednią przestrzeń dla tarczy i klocków, nawet w czasie kilkunastokilometrowych zjazdów w szwajcarskich Alpach hamulce nie wydawały niepokojących/denerwujących dźwięków i przez cały czas zapewniały tą samą modulację i siłę hamowania.

DSC 4118 938 960

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

GALERIA

ZNAJDZIESZ

NAS NA:

Corrado s.c. ul. Sukienna 9,
15-881 Białystok
Tel.: +48 85 742-46-58
Fax: +48 85 742-46-58


NA MAPIE

GOOGLE:

sklep4.jpg

rew narc

BIKE MTB29 ib02

CORRADO s.c. sklep-serwis rowerowo-narciarski