Zaprezentowany w 2016 roku, SCOTT SPARK RC stał się najbardziej utytułowanym rowerem XC. Prezentujemy SCOTT SPARK 900 ELITE, który jest rowerm "w góry i na Mazury"

 

W porównaniu do linii rowerów "Race Concept" występują pewne różnice, które sprawiają, że rower jest bardziej przyjazny maratończykom i eksploratorom górskich szlaków.


RAMA

Model o którym opowiadamy jest oparty na aluminiowej ramie wykonanej z lekkiego stopu aluminium. Sama idea i geometria znana jest z modeli karbonowych ale dzięki zastosowaniu  aluminium rower jest przystępny cenowo. Rama została przystosowana do zawieszenia o skoku 120mm, co już sugeruje przeznaczenie roweru jako prawdziwego ścieżkowca. To co wyróżnia rowery SCOTT SPARK to bardzo dobra charakterystyka pracy zawieszenia i sztywność boczna całej konstrukcji zawstydzająca większość dostępnych na rynku hardtaili. Przy tych zaletach ramy SCOTT SPARK należą do najlżejszych ram full-suspension na rynku z najwyższym współczynnikiem sztywność - waga, co potwierdzają badania przeprowadzone w laboratorium przez magazyn BIKE. Sam szkielet roweru został zbudowany w najnowszych przemysłowych standardach obowiązujących w świecie rowerowego wyścigu zbrojeń. Taperowana główka ramy, tylny trójkąt i mufa suportu w systemie BOOST. Inżynierowie SCOTT nie byli by sobą gdyby nie udoskonalili rozwiązań negatywnie wpływających na wagę i wytrzymałość roweru. Na uwagę zasługuje tu unikatowy sposób mocowania zacisku tylnego hamulca, który w celu zmniejszenia naprężeń przenoszonych na wahacz w trakcie hamowania jest częściowo zamocowany na tylnej osi, na którą przenosi obciążenia. Podobnie jest z hakiem tylnej przerzutki, który w przypadku urwania przerzutki minimalizuje ryzyko uszkodzenia ramy. Pozycja na rowerze jest zrelaksowana i pozwala pokonywać długie dystanse w nawet trudnym terenie z wysoką kadencją. Geometria roweru sugeruje rowerzyście by pokonywał podjazdy na siodełku, więc jeśli lubicie prawdziwie górskie ścieżki, wijące się po zboczach czasem przez kilka kilkanaście kilometrów będziecie zachwyceni nowym SPARKIEM.

SZW 3751 850 869 SZW 3752 851 870 SZW 3753 852 871
Damper NUDE Wewnętrzne prowadzenie pancerzy Jednorzędowa korba w systemie DUB

 

ZAWIESZENIE

SCOTT słynie z rowerów w pełni zawieszonych, bo jako pierwszy wprowadził ten tym rowerów do świata XC, modele SPARK od lat pozostają najbardziej utytuowanymi fullami do Cross Country jakie kiedykolwiek skonstruowano a koncepcja zawieszenia stworzona na potrzeby SPARKA ewoluowała również do rowerów enduro(Genius, Ransom) i zjazdowych (Gambler). To świadczy o doskonałości i uniwersalności projektu roweru xc full suspension, który po rozwinięciu sprawdza się w ekstremalnych odmianach kolarstwa górskiego. Prezentowany rower wyposażono w widelec Rock Shox Judy oraz damper X-Fusion Nude, dostosowane do pracy z trójpozycyjną manetką CTD. Za pomocą manetki sterujemy dwoma amortyzatorami jednocześnie zmieniając skok lub blokując zawieszenie całkowicie. Trzy pozycje manetki to "trzy rowery w jednym". Pierwsza pozycja to 120mm skoku, przeznaczona do zjazdów i trudnych technicznych odcinków. Druga pozycja zmniejsza skok zawieszenia do 85mm, jednocześnie zmienia kąty nachylenia rury podsiodłowej i główki sterowej względem podłoża, ułatwia napędzanie roweru na płaskich odcinkach i podjazdach. Manetka w pozycji zablokowanej, jest przeznaczona do zdobywania sztywnych podjazdów, sprintów i przemieszczania się po dobrze przygotowanych nawierzchniach. To właśnie ten system sprawia, że SPARK jest najbardziej uniwersalnym rowerem górskim na rynku, sprawdzi się doskonale na płaskim maratonie i górskiej etapówce.

SZW 3756 855 874 SZW 3758 856 875 SZW 3770 864 883
Centrum sterowania zawieszeniem Regulowana sztyca  Tylny "zawias"

 

OSPRZĘT

W budowie SCOTT SPARK 900 ELITE wykorzystano komponenty SRAM NX w konfiguracji 1x12. Otrzymujemy korbę jednorzędową SRAM NX w standardzie BOOST, oraz dwunastobiegową przerzutkę i manetkę z tejże grupy. Hamulce hydrauliczne dostarczyłow Shimano. Ważnym elementem wyposażenia jest sztyca regulowana sterowana manetką. W przedstawianym rowerze zastosowano sztycę SYNCROS z manetką umieszczoną na kierownicy. Przed trudnym zjazdem, wciskamy manetkę, opuszczamy siodło ciężarem ciała i mamy ułatwione balanasowanie nad rowerem. Gdy kończy się trudny odcinek wciskamy manetkę ponownie i siodło wraca do pierwotnego położenia. To rozwiązanie, spotykane początkowo w wyścigach Enduro, w tej chwili możemy zobaczyć na trasach Pucharu Świata XC oraz na amatorskich maratonach MTB. Klasycznie już rower SCOTT dopełniają komponenty SYNCROS.

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

 

ZNAJDZIESZ

NAS NA:

Corrado s.c. ul. Sukienna 9,
15-881 Białystok
Tel.: +48 85 742-46-58
Fax: +48 85 742-46-58


NA MAPIE

GOOGLE:

sklep7.jpg

rew narc

BIKE MTB29 ib02

CORRADO s.c. sklep-serwis rowerowo-narciarski