Rowery SCOTT Addict słyną z lekkości, trwałości i komfortu jazdy. Prezentowany SCOTT ADDICT 30 DISC jest przykładem wygodnego roweru wykonanego z włókna węglowego, który wyróżnia się bardzo atrakcyjną ceną...

 

SCOTT ADDICT zadebiutował na rynku w 2007 roku, stając się wzorcem lekkiego roweru wyścigowego, który łączy w sobie lekkość ramy, sztywność, efektywność, oraz komfort kolarza. Kilkanaście lat później Addict ewoluował, otrzymał nową geometrię, klasyfikowaną jako "endurance", nowe rozwiązania techniczne podnoszące wygodę kolarza oraz sztywność boczną ramy, i co najważniejsze w ostatnich latach, został zoptymalizowany pod kątem wykorzystania w konstrukcji hamulców tarczowych oraz opon szosowych o większej objętości (nawet 37-40c w zależności od producenta). 

SZW 3722 811 831 SZW 3726 814 834 SZW 3727 815 835

 


RAMA

Szkielet roweru Addict został wykonany ze splotu włókna węglowego HMF, o bardzo wysokiej wytrzymałości oraz optymalnych możliwościach pochłaniania wibracji pochodzących z podłoża. Sama rama waży około 890g (orientacyjnie rozmiar M) i stanowi jedną z najlżejszych propozycji na rynku. O nowoczesności konstrukcji świadczy też wykoszystanie sztywnych osi, zarówno z przodu jak i z tyłu oraz standard mocowania hamulców tarczowych "Flat Mount" stworzony na potrzeby rowerów szosowych. Szkielet naszego Addicta został zaprojektowany przez inżynierów SCOTT w taki sposób by łączyć w sobie maksymalną sztywność boczną i wydajność roweru na podjazdach, z komfortem potrzebnym w trakcie wielogodzinnych wypraw i na nawierzchniach gorszej jakości. Ramę możemy podzielić na dwie strefy. Strefę "Power" - odpowiadającą za efektywność naszej maszyny w trakcie pedałowania. Do strefy "mocy" zaliczamy: główkę ramy, dolną rura głównego trójkąta, mufę suportu oraz widełki łańcuchowe. Jeśli się przyjżycie tym elementom zobaczycie jak są potężne i solidnie zbudowane. Strefa "komfort" to z kolei górna rura głównego trójkąta, rura podsiodłowa ze sztycą oraz górne widełki małego trójkąta ramy. W tych miejscach włókno węglowe ułożono tak by "pracowało" pod kolarzem, amortyzowało drobne nierówności oraz pochłaniało wibracje. 
Oczywiście rama została zaprojektowana specjalnie do hamulców tarczowych z uwzględnieniem  naprężeń związanych z dużo większą siłą hamowania oraz co bardzo ważne z uwzględnieniem innej aerodynamiki roweru. SCOTT jako pierwszy dopracował swoje konstrukcje pod kątem użycia hamulców tarczowych, całkowicie od nowa projektując zarówno przedni i tylny widelec Znajdziemy tu wewnętrznie prowadzone pancerze oraz kształty profili zoptymalizowane aerodynamicznie pod hamulce tarczowe.

SZW 3728 817 837 SZW 3730 818 838 SZW 3735 821 841

 

KOMPONENTY

"Przedłużeniem" ramy są komponenty: sidło, kierownica i sztyca. Sami jesteśmy pod wrażeniem, że SCOTT zdecydował się na zastosowanie sztycy wykonanej w całości z włókna węglowego co w tym przedziale cenowym raczej się nie zdarza. Mostek i sztyca są zrobione z aluminium i pochodzą z grupy wygodnych komponentów szosowych marki SYNCROS. Siodło SYNCROS Tofino 2.0 to nowe podejście do komfortu. Zmieniony kształt skorupy, wykonanej z włókna szklanego wzmacnianego nylonem powstał dzięki badaniom nad fizjonomią i motoryką ruchu, które wsparto wynikami analiz bikefittingu.

OSPRZĘT

W naszym Addict 30 Disc, dostajemy szosową grupę SHIMANO Tiagra z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi. Sama Tiagra będąc szosowym odpowiednikiem Deore to tak naprawdę "stary" Dura Ace wykonany z bardziej przystępnych cenowo materiałów i w nowej szacie graficznej zgodnej z aktualną kolekcją SHIMANO.  Co bardzo ważne grupa jest homogeniczna, czyli przerzutki, korba, kaseta i klamkomanetki pochodzą z jednej grupy, gwarantuje nam to bardzo wysoką kulturę pracy całego napędu. Kolejnym atutem są koła na łożyskach maszynowych, charakteryzują się bardzo niskimi oporami toczenia i bardzo wysoką wytrzymałością, zastosowanie hamulców tarczowych sprawia też, że obręcze nie zużywają się w takim tempie jak przy stosowaniu hamulców klasycznych( przy hamulcu klasycznym klocki hamulcowe wycierają obręcze! Dlatego jeśli kupujecie używany rower lub używane koła szosowe zwracajcie szczególną uwagę na stan powierzchni hamujących!). Jeszcze kilka słów o hamulcach tarczowych. Po pierwsze dają większą siłę hamowania, po drugie mają lepszą modulację i wyczucie punktu zerwania przyczepności, po trzecie siła hamowania pozostaje ta sama nawet w trudnych warunkach atmosferycznych.

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

 

 

ZNAJDZIESZ

NAS NA:

Corrado s.c. ul. Sukienna 9,
15-881 Białystok
Tel.: +48 85 742-46-58
Fax: +48 85 742-46-58


NA MAPIE

GOOGLE:

sklep6.jpg

rew narc

BIKE MTB29 ib02

CORRADO s.c. sklep-serwis rowerowo-narciarski